onsdag, oktober 26, 2011

Blogga blogga blogga!

Vad skall man skriva om nu då...? Kan skriva om min underbara verk som har uppstått efter de två senaste söndagarna. I armar, ben och, ja, rumpmuskler, rygg- och magmuskler - nästan alla muskler. Caroline har påtagit sig utmaningen att leda mig och tio betydligt yngre och smidigare tjejer i en dansgrupp denna hösten. Hon har ordnat så vi får vara i riktiga danslokaler och att Bilda betalar hela kalaset. Smarta ordningar! Och jag kan får bara vara med och hänga på och försöka lära min kropp att röra sig i lite mer kontrollerade former. Ingen lätt utmaning skall jag säga...
Men... OERHÖRT skönt att ställa sig framför en dansspegel igen utan att tänka en miljon tankar om hur jag ser ut, hur mycket bättre de andra gör det än jag och om att jag ALDRIG kommer att fixa det här... DET är skönt, det!
Då finns det åtminstone en LITEN risk att det finns utrymme över i hjärnan till att koncentrera sig på det jag är där för - nämligen att LÄRA mig något nytt, steg för steg, genom att det just inte kanske blir så bra i början. Så skönt att kunna acceptera att jag FÅR lära mig, det MÅSTE inte vara perfekt och jag kan experimentera och testa som "jag vill". Och hela världen går inte under om det skulle bli fel sen heller... Då är det bara; "Upp igen! Nu kör vi en gång till!" som gäller! En underbar insikt som är "sketajobbigt" att leva utan! DON'T GO THERE!!
Klamra dig fast i tron på att du är älskad som du är, för den du är och inte det du gör! De andra tankarna är inte värt tiden och energin! Och har du de redan - gör vad du kan för att bli av med dom... Hitta några som diggar dig och som kan tänka sig att tala om det för dig tills du tror det av hela hjärtat. <3 För du är... älskad för den du är!





2 kommentarer:

Mrs Stenlund sa...

Hej kära du! Vad roligt att läsa dina tankar, hit kommer jag återvända! Idag har jag huvudvärk och är hemma från kyrkan, de andra gick utan mig. Efter tio dagar med barnen hemma (på lov) känns det som ett långt bad att få sitta i ett tyst hus...
Stor kram till er alla, och tack för påminnelsen om att vi är älskade!

KomLivet sa...

Hej kära du med!
Kul att du tycker om mina småtankar. Oj, vad flitig du har varit på att uppdatera din blogg! Vad kul! :) Tråkigt med huvudvärk - hoppas den ger sig snabbt. Lov är härliga när de kommer och härliga när de "går"... :)
Kram skickas tillbaks över fjorden!