mandag, januar 16, 2012

Tema...


Hade tänkt att skriva om att det är så skönt att få tid till att bara vila nu... Inser att det är ett återgående tema i min blogg just nu... Men är nog det jag behöver mest. Vila i tanken. Efter år av jagande tankar är det lite jobb att få de att vila, men jag hoppas klara uppgiften. Försöker lära mig hur man gör - vad det är som får de att vila. Inte helt lätt, men jag tror jag är på väg i rätt riktning.



David i Bibeln visste ju... Du leder mig till gröna ängar... Vatten... Just det jag längtat efter. Naturen.
Läste precis här om dagen om en forskningsrapport som visar att vi blir stressade av våra smarta telefoner och att jag inte är ensam om att känna falska sms-vibrasioner och höra falska mobilljud. Det är jättekul med alla "duppedingsar" (norska) och funktioner och appar och allt, men frågan är ju vad vi gör när de överstressar oss... Paus? Mobilfasta? Stänga av alla varsler?

Jag försöker - inte kolla lika ofta - samtidigt som det är svårt när man är så mycket hemma och inte träffar så mycket folk på dagarna. Då är det skönt att känna att man har någon kontakt med omvärlden. Men viktigast är ju att ha kontakt med sig själv, ju...

Oki... Nu skall jag gå till affären och låta tankarna glida in i laga mat och fixa lite hemma modus. Det är rätt skönt det också... så länge man inte stressar...



1 kommentar:

Mrs Stenlund sa...

Hoppas du fick en härlig vinterpromenad, jag ska precis ut på min, ska bara vinka av maken först. Lycka till med vilan, Gud får hjälpa oss på traven när det funkar dåligt... Stor kram!