torsdag, april 12, 2012

Drivkraft....

Fascineras av vad som hänt med mig senaste dagarna. Jobbet skickade ut ett mejl innan påsk om att de hade extra platser till Cykelvasan som går i augusti. Det här är mitt i prick för mig. Få cykla - i naturen, inte så mycket på väg - jättekul! Utmaningen... att cykla - i naturen - i 9 mil! Så... efter påsk anmälde jag mig. Reaktion: Jag har tränat varje dag... Panik! :) Och jag har börjat tänka mer på vad jag äter. Hjärnan gick igång automatiskt och tänker "Om jag skall klara det här, då måste jag äta det här... inte det där..." Och det innan jag fått bekräftat om jag ens kommit med! Haha! Jag fortsätter tills bekräftelsen kommer...
Jag försökt jaga mig själv att börja träna i typ 10 år nu... Vad hjälper - att anmäla sig till ett lopp som är så långt att jag vet att jag inte klarar det med den shapen jag har nu... Fruktan är en otrolig bra drivkraft. Testa själv! :)

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hihi så bra! Härligt med drivkraft! Jag ljög ju lite för Johan och sa att jag tränade en del när vi träffades (en vit lögn är väl ofarligt) men nu ska han få fart på mig hoppas jag :-) Första kvällen på gymmet ikväll! Håll tummarna!

KomLivet sa...

Haha :) Vita lögner brukar vara såna som man själv får lida pin för efteråt ;) Brukar ju vara morot att den andre tränar. Hur gick det på gymmet?? :)