fredag, april 13, 2012

Excited about Excel

Just nu får jag gå en massa kurser via mitt jobb. Det är jättebra och lärorikt även om man kan tappa både fokus och motivation ibland. Men skönt när man får fyllt på med lite mat eller fika och kommer på vad man håller på med igen. Just nu är jag inne i Excel-världen. Man tror ju efter man gått gymnasiet att man kan Word och Excel, men kära nån hur mycket det finns i de programmen som jag inte kunde... Men nu kan jag - lite mer i varje fall - och har kanske möjlighet att leta mig fram till lösningar i framtiden istället för att bara bli arg på skiten och trycka hårt på enter 20 gånger för så att ge upp. Tröskeln till att dyka in i alla smarta "extra-funktioner" är inte lika stor längre. (Och de där extra, är egentligen inte extra - de är väldigt sköna funktioner som gör allt basic arbete i programmen MYCKET enklare. Så ta en titt i helpen, och haka för all del på kursen om jobbet erbjuder en!)

Haha - kanske finns en lika enkel lösning på mitt typsnittsproblem här inne... väljer jag fel en gång strular det jättemycket!

Nu skall jag snart hämta lilla gull och ta helg. Hoppas på sköna dagar. Mannen ligger slagen i förkylning, så vi får väl se vad vi hittar på.

Trevlig helg!

Ingen kommentarer: